Partnerzy serwisu:
Intermodal i logistyka

Ultre 4 Cargo. Mały elektryk podbije rynek miejskich dostaw?

Dalej Wstecz
Data publikacji:
01-05-2025
Ostatnia modyfikacja:
01-05-2025
Tagi geolokalizacji:
Źródło:
inf. pras. Ultre Mobility

Podziel się ze znajomymi:

Zwinny jak rower i pojemny jak van. Polska marka Ultre debiutuje z innowacyjnym mikropojazdem Ultre 4 Cargo, który zdaniem producenta zrewolucjonizuje miejską logistykę. Zaprezentowany podczas Europejskiego Kongresu Gospodarczego 2025 elektryczny czterokołowiec otwiera nową kategorię mobilności Ultra Light Commercial Vehicle (ULCV).

Nowe narzędzie logistyczne w kształcie samochodu

W obliczu dynamicznego rozwoju e-commerce i rosnących oczekiwań konsumentów wobec szybkich dostaw, tradycyjne systemy logistyczne stają przed nowymi wyzwaniami. Ultre 4 Cargo (U4C) to narzędzie, które redefiniuje standardy mobilności.  Jak podkreśla producent to niskokosztowa odpowiedź na palący problem ciasnych, zanieczyszczonych miast i efektywne wsparcie zarządzania transportem ostatniej mili (last mile delivery).

"Ten zeroemisyjny pojazd w kompaktowy i ekologiczny sposób wypełnia lukę między rowerami i skuterami dostawczymi, a tradycyjnymi vanami LVC. Ultre 4 Cargo to funkcjonujący w małej homologacji L7e-CU czterokołowiec ważący zaledwie ok. 600 kg (bez baterii), o ładowności ok. 500 kg i 4 m³ przestrzeni załadunkowej. Ultre 4 Cargo jest zwinny i dynamiczny, może swobodnie poruszać się po zatłoczonych centrach miast, transportując paczki nawet do 2,8 m długości" - czytamy w komunikacie.

Dopasowany do zmieniającego się świata

Pojazd Ultre 4 Cargo ma być zorientowany na funkcjonalność i redukcję kosztów, dlatego został zaprojektowany „wokół paczek”. "Jego monobryła wynika bezpośrednio z funkcji, której celem jest maksymalizacja ładowności przy jak najmniejszym gabarycie. Dlatego projektowanie rozpoczęto od mądrego rozplanowania paczek, które następnie precyzyjnie obudowano ultralekką, mobilną konstrukcją. Taka prostota designu sprawia, że pojazd jest ekonomiczny w produkcji i eksploatacji. Łączy zalety dotychczasowych rozwiązań dostaw last mile: zeroemisyjność, lekkość i zwinność, ale też bezpieczeństwo, ładowność i zasięg kilometrowy dedykowany dla transportu miejskiego" - informuje producent.

Ultre 4 Cargo został zaprojektowany tak, by zapewniać maksymalny komfort i wydajność pracy dostawców. Duże przeszklenia i kamera cofania gwarantują doskonałą widoczność i pełną kontrolę nad otoczeniem. Niski środek ciężkości sprawia, że pojazd jest wyjątkowo stabilny, a dzięki niewielkiemu promieniowi skrętu kerb to kerb (ok. 4,2 m) Ultre 4 Cargo może swobodnie manewrować w wąskich uliczkach. Wyróżnia się niewielkimi gabarytami, ma zaledwie 3,4 metra długości i 1,5 metra szerokości. Przy takich wymiarach jego ładowność czyni go gigantem w swojej klasie.

Precyzyjna technologia nowej mobilności

Ultre 4 Cargo to pojazd z zaprojektowany i produkowany w Polsce, głównie z europejskich komponentów. To rezultat wieloletniego zaangażowania i pasji projektowej. Dopasowane konstrukcje opracowywane przez Ultre wykorzystują innowacyjny proces deformacji stali FiDU, który pozwala na tworzenie ultralekkich i wytrzymałych obiektów. FiDU Frame wykonywana jest z cienkościennych metalowych elementów, które charakteryzuje niezwykle wysoka, w swej kategorii, sztywność, potwierdzona przez liczne testy dynamiczne, wytrzymałościowe i zderzeniowe.

Jak podkreśla firma rozwijana od 2005 roku technologia FiDU eliminuje bowiem konieczność stosowania tradycyjnych, ciężkich pras przemysłowych, co umożliwia znaczne obniżenie kosztów produkcji. Ta bezmatrycowa metoda kształtowania elementów konstrukcyjnych pozwala na optymalizację procesów i redukcję zużycia materiałów.

Tagi geolokalizacji:

Podziel się z innymi:

Zobacz również:

Emirates SkyCargo inwestuje w ciężarówki napędzane wodorem

Intermodal i logistyka

Emirates SkyCargo inwestuje w ciężarówki napędzane wodorem

Emirates 26 kwietnia 2025

Warszawa: Więcej stacji ładowania pojazdów elektrycznych

Intermodal i logistyka

Elektromobilność: Infrastruktura musi iść w parze z motoryzacją

Drogi i autostrady

Brytyjska poczta stawia na elektromobilność

Drogi i autostrady

Brytyjska poczta stawia na elektromobilność

Leonard Dolecki 04 września 2017

ORPA: Samochody elektryczne w Polsce znacznie tańsze po 2026 roku

Drogi i autostrady

Szczecin: Drogowcy przesiadają się na elektryki

Drogi i autostrady

Szczecin: Drogowcy przesiadają się na elektryki

Elżbieta Pałys 07 lipca 2017

Zobacz również:

Emirates SkyCargo inwestuje w ciężarówki napędzane wodorem

Intermodal i logistyka

Emirates SkyCargo inwestuje w ciężarówki napędzane wodorem

Emirates 26 kwietnia 2025

Warszawa: Więcej stacji ładowania pojazdów elektrycznych

Intermodal i logistyka

Elektromobilność: Infrastruktura musi iść w parze z motoryzacją

Drogi i autostrady

Brytyjska poczta stawia na elektromobilność

Drogi i autostrady

Brytyjska poczta stawia na elektromobilność

Leonard Dolecki 04 września 2017

ORPA: Samochody elektryczne w Polsce znacznie tańsze po 2026 roku

Drogi i autostrady

Szczecin: Drogowcy przesiadają się na elektryki

Drogi i autostrady

Szczecin: Drogowcy przesiadają się na elektryki

Elżbieta Pałys 07 lipca 2017

Kongresy
SZKOLENIE ON-LINE
Śledź nasze wiadomości:
Zapisz się do newslettera:
Podanie adresu e-mail oraz wciśnięcie ‘OK’ jest równoznaczne z wyrażeniem zgody na:
  • przesyłanie przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: Sielecka 35, 00-738 Warszawa na podany adres e-mail newsletterów zawierających informacje branżowe, marketingowe oraz handlowe.
  • przesyłanie przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: Sielecka 35, 00-738 Warszawa (dalej: TOR), na podany adres e-mail informacji handlowych pochodzących od innych niż TOR podmiotów.
Podanie adresu email oraz wyrażenie zgody jest całkowicie dobrowolne. Podającemu przysługuje prawo do wglądu w swoje dane osobowe przetwarzane przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: Sielecka 35, 00-738 Warszawa oraz ich poprawiania.
Współpraca:
Rynek Kolejowy
Transport Publiczny
Rynek Lotniczy
TOR Konferencje
ZDG TOR
ZDG TOR
© ZDG TOR Sp. z o.o. | Powered by BM5